MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Jordärtskockssoppa!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag planterade förra året jorärtskockor i en pallkrage, vilket fungerade väldigt bra. I år hoppad jag över dom men tydligen fanns det några rötter kvar så det blev en liten skör ialla fall.
 
Lästa att har man en gång planerat kockor kommer dom gärna tillbaka, svåra att bli av med.
Jag tog bort massor av jord och hoppas att dom kommer igen men på ett annat ställe, inte bland jordgubbarna.
 
Nu börjar sopptiden tycker jag, varmt, lätt att göra och mysigt. En god soppa och nybakt bröd är aldrig fel både till vardags eller bjudmat.
 
Jag kokade mina kockor i en del vatten och en del mjölk, kryddade med buljong och extra nymald peppar.
Jag mixade i min blender och den blir rätt tjock så jag spädde ut med lite grädde och resten mjölk till den konsistent jag ville ha.
 
Jag skalade inte dom för skalet var så fint och tunnt. Ha gärna i lite citronsaft direkt när Du delat dom så blir dom inte så mnörka.
 
Lätt som en plätt!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en bra start på en ny spännande vecka, kramar Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: