MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kyckling gryta!

Kategori: Allmänt

 
 
Det här är en favorit hemma hos oss, så jäkla god. Den är bra för man kan förbereda dagen före och man kan göra massor om man har fest.
 
Jag har tipsat tidigare om den men om Ni inte gjorde den då så gör den nu, jag verkligen ber Er.
 
Vilket kanonväder i går, jag hann med massor av kul. Jag shoppade en del kläder och massor av mat.
Nu ska jag snart hämta resväskan på vinden för att packa. Jag älskar att vara ute i god tid och hinna byta ut massor av kläder flera gånger.
 
Jag ska till Istanbul med jobbet på onsdag på 20- års jubeleum och kurs, hur man nu kombinerar detta.
Jag har varit där tidigare och det är en underbar stad. Maten är så god och så annorlunda vår. Jag hade önskat att Erik var med, kommer sakana honom.
 
Recept:
 
Man gör me fördel grytan dagen före man skall äta den, den gottar till sig.

 Till 3-4 personer.

1 grillad kyckling som man rensas och delar i lagom små bitar, eller grillade kycklingfileer.

Blanda i en kastrull och låt smälas på svag värme:

1 msk fransk senap
2 msk soya
½ msk grön peppar
2 dl creme Fraiche
2-3 dl vispgrädde

Lägg kycklingen i en eldsfast form och häll såsen över, in i kylen.

Dag 2: in med formen i ugnen 225 grader ca 20 minuter, servera gott ris och sallad till.

Vi åt blomkålsris till, se HÄR.
 
 
 
 
 
MUMS!
 
Ha en bra dag mina kära vänner, kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: