MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grillad Lax!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
 
Helgen på landet var underbar, så skönt att kunna vara ute hela tiden. Jag älskar ju som Ni vet att fixa o städa så jag har bara haft kul. Erik har burit ris o huggit ved, fantastiskt jobb.
 
Vi har även fått en ny granne, Valter 6 månader, en liten kolsvart labrador. vi är hlt kära och får underhållning så fort den är ute och det är ofta. Den ramlar och luktar och somnar........
 
Vi köpte jättefin lax på Hemköp för 99 kr kilot så vi grillade en jättebit, bra att ha i flera dagar. Tillbehör blev små fina kronärtskockor som jag kokade ca 15 minuter, delade och grillade i ugnen med de andra grönsakerna.
 
Man äter allt som är mjukt på kockan, så god och så fin. Jag köpte mina på Willys, ca 9 kronor styck.
 
Sås måste man ha och det blev creme fraiche, röd kaviar, dill och kryddor, enkelt och gott.
 
 
 
 
 
Salt och olja på och in i ugnen 200 grader i ca 20 minuter.
 
 
 
 
 
Laxen tog 15 minuter på grillen, vi bara saltade och pepprade.
 
 
 
Bra och god mat, massor av rester som blir en middag till.
 
Den här veckan är kort, så skönt med påskledighet, kramar Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: