MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lite Nytt!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Jag behövde en ny stekpanna på landet så jag passade på att köpa en Jamie Oliver på Cervera, 499 kronor extrapris.
Jag har inte hunnit testa den ännu eftersom vi grillat i helgen. Hoppas den är bättre än min gamla ICA för 199 kronor.
 
Vi grillade spett, aubergine och ananas i helgen. Jag gjorde en stor sallad med fetaost och grekisk youghurt till. Så skönt att slippa potatis, även kroppen tackar.
 
Aubergine är riktigt gott grillat. Skär tunna skivor och salta på, låt stå en timme, torka av, på med olja och grilla.
 
Det blev även en vas på loppis som jag älskar. Liknar Svenskt Tenn Dagg med alla pluppar, en annan form bara.
Jag gav 40 kronor för den, fynd. Det blev även en zinkbalja som jag ska ha som vattenspegel i trädgården, kanske jag själv kan ta ett dopp i den.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nej jag fastande inte i den, ha ha.
 
 
 
 
 
 
 
Vattnet är på nu på landet vilket är såååååå underbart.
 
Kramar Ann
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annika säger:

    Hej!
    Vilken liten söt zinkbalja!!! har en ungefär likadan på landet som jag har Mårbackapelagoner i. Men hjärtat stannade i kroppen när jag fick se stenröset runt tomten, i och för sig fint, men det måste krylla av orm. Jag är LIVRÄDD för dessa kryp. GLAD PÅSK! "syster" Annika, hälsa dina kollegor

    Svar: Vi har sett en orm och vi har haft stället i 20 år, ha ha. Det brukar bo en liten mus där, så jag tror inte någon orm bor där för då hade musen varit uppäten. visst är den fin min balja, jag ska ha vatten i den o blir det varmt så hoppar jag i den, alltid roar det någon.... ha det bra, hälsa Du också, kramar Ann
    Ann

    2014-04-08 | 11:06:39

Kommentera inlägget här: