MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Näselsoppa!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Vilken underbar ledighet vi haft, solen gör ju alltid att det blir så mycket bättre. Vi har varit på landet jag och Erik
visst har vi fixat o jobbat där men det är bara kul.
 
Att äta frukost med kaminan som sprakar är så härligt. Vilket fågelliv det varit, det kvittras och badeas i fågelbaden, underbart. Jag är verkligen dålig på fåglar men börjar lära mig.
 
Nässlorna har kommit så jag sprang ut och och fyllde en påse.
 
Det blev lunchsoppa, passar även i en liten kopp/glas som förrätt. Plocka förväll och frys in till i vinter, bra vitaminer på lager. Jag gjorde en enkel för jag hade inte så mycket ingredienser hemma.
 
I med nässlorna i en kastrull och på med lite vatten och buljong, koka dom mjuka ca 20 minuter,
häll på grädde, jag tog 2 dl, samka av och mixa allt slätt.
 
Ha inte för mycket vatten då blir det så blaskigt, ta mycket grädde.
 
 
 
 
 
Inte lätt ta bilder när solen gassar och även mitt lilla ägg lyser så fint.
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: