MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köttfärssås!

Kategori: Allmänt




Jag är helt galet förtjust i köttfärssås och pasta. Som Ni vet äter jag sällan pasta utan byter ut det mot zucchini, det funkar så bra.

Jag gjorde en jättegod sås med massor av grönsaker ock köttfärs, kändes riktigt nyttig.

Jag tror jag älskar pasta för då får man ketchup. När jag var liten åt jag ketchup till blodpudding, blä.

Min köttfärssås innehöll, stekta champinjoner, rivna morötter, hackad lök, ekologisk nötfärs, krossade tomater, tomatpuré, salt peppar, en skvätt grädde och såklart ketchup.

Först hackade jag allt, stekte mjukt i smör, i med köttfärsen och sedan i med krossade tomater, grädde och kryddor inkl. ketchup.










Ni ser min zucchini under såsen med nyriven parmesan på.

Bra sätt att göra lite på det man har hemma.
Stor kram Ann

Kommentarer

  • Melinda säger:

    åå det är så kul att se hur alla gör olika sina köttfärser, brukar oftast ha i lök, morötter och köttfärs. Inte så jätte mycket kanske men de är gott ;)

    Svar: Det är verkligen gott, det brukar jag ha i också, mums.
    Kram Ann👍❤️


    Ann

    2014-12-08 | 16:25:28
    Bloggadress: http://melzies.for.me

Kommentera inlägget här: