MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Skaldjur!

Kategori: Allmänt




Hej mina vänner, jag lever. Jag har varit så förbaskat lat och inte gjort ett dugg de senaste dagarna. Så skönt att vila från städning, dator, gym mm. I morgon måste jag dammsuga, smuler på golvet och dammråttor.

I går hade vi skaldjursmiddag, så gott. Det fanns inte en färsk räka att få tag i men tur att det finns frysta.

Jag köpte även frysta havskräftor som jag gratinerade i smör, vitlök och finhackad persilja.
Det blev sååååå gott, högsta betyg. 

Vi hade tänkt ta ett glas bubbel men glömde kyla flaskan, det blev alkoholfritt vilket gick lika bra.





Ini ugnen 230 grader övervärdera ca 10 minuter.





Två såser, Hellmans majonäs och en chili aioli från Lallerstedt.
Ett gott bröd, enkelt att fixa o gott.

Ha en bra kväll, kramar Ann


Kommentarer

  • Angiie säger:

    Du! Vart hittade du chili aiolin från lallerstedt? Jag mejlade företaget och dom säger att dom aldrig haft en sån och jag är 100% att dom faktiskt har det men den verkar även ha försvunnit från sortimentet :S

    Svar: Hej, jag köpte den på Ica Maxi, jag köper bara Lallerstedts såser. Synd om dom slutat med den. Om jag hittar så hör jag av mig för den är god. Kram Ann
    Ann

    2015-02-12 | 13:08:02
    Bloggadress: http://ladykingsfield.tumblr.com
  • Angiie säger:

    Tack för tipset! Ska kika om dom har kvar den här hos oss =) Jag tycker det mest komiska var att dom svarade "Vi har aldrig haft någon chili aioli" ... hahaa :D

    Ja, eriks såser är fantastiskt goda! =)

    2015-02-13 | 02:39:03
    Bloggadress: http://ladykingsfield.tumblr.com

Kommentera inlägget här: