MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grillspett!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag blev så sugen på grekiska grillspett och sallad i helgen. Eftersom vi bor i lägenhet så blev det grillning i ugnen. Jag köpte fläskkarré som Erik skar i fina bitar och tog bort all fett, träpinnarna i vatten ca 30 minuter, sedan på med köttet som legat i marinad (vanlig på flaska).
 
Jag gjorde en sallad med isbergsallad, tomater, gurka, rödlök, svarta oliver och fetaost med lite torkad oregano på. Jag kokade en vitlöksklyfta som jag sedan pressade i grekisk youghurt och lite salt o peppar.
 
Jag kokar alltid vitlöken ca 10 minuter för den blir så mycket mildare.
 
När Ni grillar pressa lite citron över köttet när det är klart, så mycket godare.
 
 
 
 
 
Lite vår och sommarkänsla blev det.
 
Kramara Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: