MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Nyponsoppa!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu är det många som har sportlov här i Stockholm, vad passar bättre än varm nyponsoppa i termosen.
 
Jag älskar varm nypon eller blåbärssoppa när det är vinter. SvD hade ett topp recept som jag testade, Andreas kompis Josefine tyckte som jag, supergod.
 
Det är mysigt med utflykt och matsäck även om det inte är snö, bra för ekonomin med matsäck.
 
Jag köpte mitt nyponskalmjöl på ICA Maxi.
Nypon är jättebra för lederna, finns även i kapslar för som som behöver äta varje dag. Undrar om det är bra för träningsvärk, jag har ont i benen, dansen.
 
Jag och Erik tränade bugg och foxtrot i helgen, nu går det riktigt bra med alla turer och snurrar. Blir det fler snurrar får jag äta åksjukepiller ha ha.
 
 
 
 
 
 
Citronen i är så god och bryter så bra.
 
Kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: