MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tex Mex!

Kategori: Allmänt

 
 
Fredag igen, såååå skönt. Min favoritdag i veckan, kort dag, mys med lite plockmat.
 
Idag ska det bli tex mex gratäng som jag gjort tidigare, men så god.
Man ha den som förrätt, mingelmat eller middag, välj själva.
 
Tror vi ska dansa lite ikväll Erik o jag, måste träna. Vi går en kurs i bugg och foxtrot på Mälarsalen och nu snurrar vi så jag är grön i ansiktet. Det är så roligt jag verkligen rekommenderar att gå en kurs. Man behöver inte gå ett par utan även singel kan gå. Man får dansa med alla för man står i två ringar, så bra och kul.
 
 
Recept:
 
200 g cream cheese
300 g nötfärs
1-2 hackade vitlöksklyftor
2 tsk malen spiskummin
1 krm cayennpeppar
1 burk krossade tomater
3 msk ketchup
6 strimlade salladslökar
½ dl skivade svarta oliver
2 dl lagrad riven ost
Nachochips

Bred ut creem cheesen i en ungsfast form, typ pajform.
Bryn färsen tillsätt vitlök och alla kryddor, häll i tomaterna o ketchup, låt det puttra så det blir tjockt.
Smaka av med ev salt och peppar.
Fördela köttfärsåsen på creem cheesen toppa med salladslök, oliver och strö över riven ost.
Gratinera i ugnen 200 grader i ca 15-20 minuter.
Servera med nachochips.
 
 
 
 
Ni måste testa, kanske till lördag som Mello mysmat, kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: