MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Bondkakor!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Jag har köpt en kakstämpel som jag älskar. Jag bakade bondkakor som jag stämplade med gullig text.
Stämpeln har jag köpt i en inredningsaffär i Huvudsta Centrum för ca 30 kronor. Åhléns och Leila säljer också men då kostar dom lite mer.
 
Jag tog med mig kakor till jobbet för att se vad dom tyckte, full pott. Inte så svårt att charma mina kompisar med socker, alltid gott.
 
Bondkakor med kall mjölk, mums.
 
Recept:
 
200 gram smör
2 dl strösocker
2 msk sirap
1 tsk bikarbonat
5 dl vetemjöl ev. lite till så degen inte är kladdig.
 
Jag kör atllt i min mixer och gör sedan rullar som ska vara i kylen ca 30 minuter innan jag skär lagom bitar.
Sedan lägger Du kakorna på en plåt och gräddar i ca 10-15 minuter i 175 grader.
 
När kakorna är färdiggräddade så stämplar Du. Kakorna är mjuka i ett par minuter så man hinner.
Det är då fru Forssell har som roligast......
 
 
 
 
 
 
 
MADE WITH LOVE!
 
Stora goda kakor med lite fina ord, ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: