MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Smörrebröd!

Kategori: Allmänt

 
 
I fredags gjorde jag ett gäng smörrebröd på massa rester i kylen. Jag är ju galen i fredagsplock som Ni redan vet o det här blev så bra.
 
Skönt att ta hand om lite rester på ett bra sätt. Jag köpte uppskurna skivor rågbröd som jag delade på mitten, lagom storlek tycker jag. Jag har hellre fler än bamse stora smörrebröd.
 
Det viktiga när man gör smörrebröd är att brödet får inte synas, så man får moffa på massor av pålägg.
Jag lyckades nästan.
 
Jag hade, ägg och senapsill, ägg, räkor, majonäs och citron, ost och fikonmarmelad, julskinka och mimosasallad.
 
Till dryck passar öl, jag drack en god ale.
 
Mina bästa servetter som jag fått av Ann-Sofie o Jaqueline, Ernst citat.
Håll med om att dom är bra.
 
Bara så Ni vet så orkade jag bara tre smörrebröd, sedan var det stopp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu får Ni klä Er varmt, kramar Ann
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: