MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Seabream!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Vilken helg, så underbart med sommar. Jag gick inte från tomten ville bara påta i jorden och njuta av barfotalivet.
Det blev lite god mat förstås för nu kom min inspiration tillbaka, tänk vad lite sol o värme gör med oss människor.
 
Jag har även lyssnat på sommarpratarna som jag älskar. En del är helt makalösa medan andra ger inget.
 
Jag testade faktiskt en fisk att grilla, Seabream. Den ser ut som en riktig Medelhavsfisk men den kommer från Atlanten. Jag tycker den är riktigt söt.
 
Den var bra för benen var stora som i lax, och köttet var riktigt gott och lite fast.
Priset är oftast också väldigt bra, 89 kronor kilot. Vi åt en fisk var men vi är ju storätare, speciellt jag he he.
 
Jag serverade med en sås youghurt och majonäs lika delar, hackade gröna kryddor, salt och peppar.
Tillbehör blev sallad, tomaterna låg hemma i kylen, typiskt.
 
Snitta tre snitt i skinnet och gnid in riven vitlök, salt o peppar.
Fyll magen med gröna kryddor, ta det Du har hemma, citron går också bra.
 
Grilla eller lägg i ugnen, ca 10 minuter per sida. Den kan bli lite bränd på skinnet, man äter inte upp skinnet.
Vi hade fiskarna på ett stort fint fat och tog sedan bitar till vår egen tallrik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ser Ni min underbara tallrik inköpt på loppis, älskar den.
 
Ha en bra start på en ny vecka, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: