MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Bananefterrätt!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Är man på landet så måste man självklart äta massor, den friska luften.....
 
Jag testade att göra Gokvälls bananefterrätt, den var busenkel och smaskig. Den här kommer jag att göra flera gånger, helst varje dag.
 
Vad skönt det är när matlagning blir enkel och ändå så jäkla god. Jag ska testa att ha lite riven choklad på nästa gång för att få ännu mer smak.
 
Köp smördegsplattor och skär till en lagon bit, se min bild. På med en halv halv banan (1/4), pensla med uppvispat ägg och på med lite råsocker.
 
In i ugnen i ca 10 minuter, jag glömde mina så dom blev lite mörka.
Servera med glass eller grädde.
 
 
 
 
 
Ni ser även matmorsann kan göra lite fel.
 
 
 
 
Jag tog grädde eftersom jag älskar det. Kanske kommer jag att äta mer isglass den här sommaren, GB s nya verkar vara en riktig höjdare, vuxenglass. Dom påstår att det är en raket, ha ha.
 
 
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: