MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Hallonrutor!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Nu kör vi ett kakrecept, perfekt att trösta sig med när snön yr runt knuten. Jag älskar alla kakor som man kan göra i långpanna och sedan skära i bitar. Jag gjorde en långpanna och tog med mig till mina kakglada jobbkompisar, betyget blev MVG.
 
Jag hade god hjälp av söta lilla Doris med baket, kul med sällskap. Jag tog bakplåtspapper i min form så det inte fastande.
 
 
Gör så här:
 
200 gram smält smör
4 stycken ägg
5 dl strösocker
6 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
400 gram hallon eller blåbär, frysta går bra.
 
Garnering florsocker
 
Gör så här :
Ställ ugnen på 175 grader.
Börja med att smälta smöret, låt svalan något.
Rör sedan ner ägg, mjöl, socker och vaniljsocker.
Häll ut smeten i pannan, strö över bären.
 
Grädda i ca 30- 45 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fin kakburk från ICA Maxi.
 
HA det bra, kramar Ann.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Monika Karlsson säger:

    Tack Ann, precis vad jag behöver ett recept på något med hallon. Jag har många små röda söta bär i frysen efter förra årets skörd (jag snålar lite ska jag erkänna) men nu är det dags att göra plats för nya bär (nåja, men SNART)!
    Hälsningar från Monika

    Svar: Kul, det var precis så för mig också. Nu ska jag sluta snåla för snart kan jag plocka nya. Lycka till Du blir inte besviken, kram Ann
    Ann

    2014-03-18 | 09:03:46

Kommentera inlägget här: