MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Landet!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Jag tänker inte kommentera dagens väder, bara så Ni vet! 
 
Vi har haft en underbar helg på landet, Erik och jag. Så skönt att det är helt snöfritt i år, bara lite hårt i marken.
Jag har redan börjat planera för mina pallkragar, och inköp av några nya.
 
I lördags blåste det och var iskallt, i söndags var det bara kallt. Vi tog en långpromenad i området och även ut på piren, en tapper fiskare guppade på vågorna.
 
Vi har ätit gott och enkelt, vi har ännu inget vatten på så jag vill ha lite disk. Erik är helt otrolig för han diskar hela tiden och gör det med glädje, vilken tur jag har.
 
Det blev gillade kycklingklubbor och två nya såser som Erik köpte på Taylor & Jones, se HÄR. Dom var helt otrolligt goda, (se bild) den till höger var het men inte så det brände på tungan under hela middagen. Den till vänster är en typ HP sås men mycket godare.
 
 
 
Så långhårig men idag ska det bli besök hos frissan, bara så Ni vet.
 
 
 
 
Maken diskar och jag myser med min stickning.
 
 
 
Dyra man värda varenda krona, riktiga råvaror och inte massa konstigheter.
 
 
Guckor från ICA Vingåker, dom gör egna så slapp jag.
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: