MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köpenhamn!

Kategori: Allmänt



Vi flög ner till Köpenhamn skönt att det går så snabbt. Vi tog Metron in till stan som är alldeles ny och superfin.

Vi åt massor av god mat och varierat. Man kan äta i alla prisklasser, en röd korv för 29 kronor är aldrig fel. Jag köpte hellre en bulle, wienerbröd med chokolade, ska visa Er hur många jag åt.

Något som är galet gott och kul att äta ät Pintxos, små tapas från Baskien gjorda på bröd. Det här är något jag tänker göra här hemma. Skiva en baguette i skivor och lägg på godsaker, ha fantasi.

Vi var i de nybyggda saluhallarna och åt, blev tipsad av min frissa Catarina.

Våra pintxos hade ansjovis på kokt ägg med majonäs, serranoskinka på majonäs, sardiner på potatis, en bit tortilla (Spansk potatiskaka) mm mm

Vi besökte designmuseet, massor av kul som man kände igen och fick lära sig mer om. 












Ha en bra kväll, nu ska jag tvätta.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Susanna Maria J säger:

    Köpenhamn är så fint :D

    Svar: Oslo är väl också fint, måste dit någon gång. Fin blogg Du har, den ska jag följa, urgulliga barn ❤️ kram Ann
    Ann

    2014-10-13 | 20:22:05
    Bloggadress: http://oslofru.com/
  • ɑ n n i k ɑ säger:

    Gott

    2014-10-14 | 10:55:22
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här: