MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Turkis köttfärslimpa!

Kategori: Kött



Nu kör vi lite Turkisk mat igen. Gullan hade med sig till jobbet och jag kunde inte låta bli att provsmaka hela tiden. Skillnaden är att turkarna kryddar så gott och lite styrka i sin mat.

Det här är bra mat att göra mycket av, matlådor eller många hungriga gäster. Köp ekologisk köttfärs på Lidl, stans bästa pris.
Jag köpte Coop och fick betala dubbelt, jag var för lat att ta mig till Lidl.

Jag fyllde med gröna ärtor som jag hade hemma, det går bra med tex sommargrönsaker.

För fyra personer:

400-500 hg köttfärs
1 ägg
1 dl ströbröd
Salt
Chiliflakes och peppar

Fyllning:
3 hårdkokta ägg
Hackade frysta grönsaker, valfria.

Blanda färsen och fyll, se bild.
Pensla med ägg och in i ugnen 200 grader ca 40 minuter.
Serveras med potatismos.











Så fin när man skär upp den, och god.

Ha en bra dag, stor kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: