MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kikärtsbiffar!

Kategori: Allmänt



Lite vegetariskt är aldrig fel, kikärtsbiffar från bloggen Bambi.
Jättebra recept på biffar som håller ihop och inte smakar sågspån.

Jag har testat många recept som varit så dåliga och trist smak.

Här i Stockholm har vi riktig vinter så egentligen borde man äta en härlig gryta. Fy, vad jag ogillar snöööööö

Receptet är till 4 personer, halvera om Ni är två.


Recept:

2 burkar kikärtor
1 vitlöksklyfta
1/2 gul lök
1/2 krm chilipulver
1-2 msk maizena
1 ägg
Salt & peppar

Skölj kikärtorna, skär löken i bitar.
Kör allt i en matberedare till en smet.
Värm smör i en stekpanna, klicka i smeten, stek ca 3-4 minuter på varje sida.

Jag serverade med turkisk yoghurt, aubergineröra och ugnsrostade rotsaker.














Mums!

På med skidorna och till jobbet!

Kramar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    Mmm, dessa ska jag testa! Älskar vegetariska biffar. Brukar göra svarta bönbiffar med koriander. Så gott! Kram och tack för ditt fina blogg-jobb <3

    Svar: Tack själv Korre, Du är min bästa matkompis. Kramis Ann ❤️❤️
    Ann

    2015-02-04 | 18:32:50

Kommentera inlägget här: