MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Skärgårdssill!

Kategori: Allmänt




Höll på att glömma att jag lovat recept på min godaste sill jag någonsin gjort. Jag älskar sill alla sorter o smaker men den här är bäst. 

Självklart kan man äta den när som helst på året. Jag tänker göra den snart igen och servera med kokt färskpotatis (fryst), ägghalvor, knäckebröd och en god ost.

Köp 5 minuters sill för att lägga in.

1 paket sill

1 burk röd kaviar, stenbitsrom
Lite finhackad purjolök, 2 msk
1 dl majonäs
1 1/2 dl gräddfil
Lite finklippt dill
Peppar
1 msk citronsaft

Blanda allt, smaka av skiva sillen i lagom bitar och blanda i. Låt helst stå minst 6 timmar.

Jag har alla ingredienser hemma så snart......




Fin gammal burk. Sillen kan stå i kylen en vecka.

Så är det vinter igen, fyyyyyy. Låt snön vara i fjällen.

Varma kramar från Solna och Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: