MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Foccacia!

Kategori: Allmänt




Vilken härlig helg det varit, sol alla dagar utom igår. Det regnade från tidig morgon till sen kväll, bra för alla växter.

Vi var på landet och njöt av att påta i trädgården och laga mat. Det var nog mest jag som njöt av att laga och maken av att äta.

Vi grillade och jag hade med mig kött från Kötthallen i Sundbyberg, mitt favoritställe.

Mitt Focaccia bröd var väldigt gott och enkelt. Jag har en gammal bok som är Norsk som jag tog receptet från. Det bästa var att man knådar inte degen med händerna utan jobbar med slev eller i maskin. Degen ska vara lös som även står i receptet. 

Jag gjorde precis som stod men tog en halv vitlöksklyfta, jag tål inte för mycket. 

Fotade av receptet, så jäkla lat..........












Vi doppade i god olivolja och flingsalt.

Nu kör vi en vecka till, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: