MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köttfärslimpa!

Kategori: Allmänt




Nu i höstmörkret lagar jag gärna lite långkok och rustik mat. Känns som salladen är mer ett tillbehör än huvudrätt.

Skönt att laga massor med mat så det räcker flera dagar, både ekonomi på pengar och tid.

Självklart har jag fyllt min kyl med goda tillbehör, lingonsylt, gurkor, chutney, svamp mm.

Jag gjorde en köttfärslimpa som blev riktigt god. Jag tog ett kilo ekologisk nötfärs och blandade i, 
1 ägg
1 dl ekologiskt ströbröd
1/2 dl mjölk
1/2 dl japansk soya
Peppar och lite chili

Jag smakade av och spottade ut en bit färs.

Gör en limpa in i ugnen ca 30 minuter i 200 grader, provskär på mitten o kolla om den är färdig.

Gör en sås på buljong, gräddmjölk, soya och redning, så gott till.

Man kan krydda med precis vad som helst, använd fantasin




Sallad med både melon och röda vinbär, mums.

Ha en fin start på en ny vecka, kramis Ann ❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: