MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Mix grill!

Kategori: Allmänt



Självklart passade vi på att grilla i helgen, fint väder är som gjort för mat ute.

Jag köpte kycklinglår från majsgris i Hötorgshallen, det blev även korvar från Taylor & Jones.

Jag testade att marinera kycklingen i Ginger beer, salt, riven ingefära o chili. Helt ok men ingen hit, smakade inte så mycket. Jag gillar kladdig marinering med smak.

Kycklingen var jätte mör och fin, 99 kronor kilot. Bra pris för bra mat. Jag köpte ganska mycket så skönt att kunna äta rester på måndag. Jag lagar alltid mat så jag slipper laga på måndag.

Nu kommer hösten, det kommer att bli härliga klara dagar och fina färger i naturen. Även laga mat typ grytor blir mysigt.










Lite landet, 3 minuter från vår tomt👍👍

Ha det bra mina köra, Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: