MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tips!

Kategori: Allmänt



Herre Gud, jag har tvättstugan idag. Jag brukar alltid tvätta i min egen, men nu hade jag sååå mycket tvätt. Självklart städar jag alltid efter mig och även före, folk är så skitaktiga.

Kolla vilka bra städprylar, en svabb för dvärgar som är hur gammal som helst. Fattar inte att föreningen inte fixar nya.

Här kommer ett glasstips, sommaren är inte slut.
Vispa 3 dl grädde och innan grädden tjocknat vispa i 1 dl Nutella.
Vispa bara tills det är blandat och hårt som om man ska ha grädden på en tårta.

Frys in i en skål eller form, efter några timmar är glassen klar.
Servera med en klick vaniljglass, grädde, banan hallon mm mm







Självklart kan man göra mindre portion glass, blanda i o smaka av.


Ha det underbart, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: