MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Böcker!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Hej mina kära vänner, här är det fullt upp. Jag tror alla har mycket att göra nu och tröttheten av detta mörker tar över kroppen. Jag har inte lagat något särskilt gott utan mycket halvfabrikat, det går bra också.
 
Idag har vi lite julfest på jobbet, glögg och tomte, kul.
 
Jag har tips på två böcker som jag själv skulle vilja ha.
 
En bok om mode och stil som även finns som podd. Jag lyssnar varje vecka och njuter av tjejerna, Ebba von Sydow och Emilia de Poret. Verkligen härliga kul tjejer, dom är väldigt olika vilket är kul.
 
Åsne Seierstad senaste bok verkar också jättebra och hon skriver så underbart och alltid intressant.
Handlingen låter aktuell, eller hur. 
En oktoberdag 2013 försvinner plötsligt två välartade tonårsflickor från sitt hem i Norge. Deras föräldrar pendlar mellan panik och förtvivlan. Vad kan ha hänt dem? Så kommer chockbeskedet: de har gått över gränsen till Syrien. Men deras far är inte typen som ger upp. Orädd ger han sig in i det krigshärjade landet på jakt efter sina döttrar.
 
 
 
 
 
 
 
Ha en fin dag, kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: