MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Sötpotatismos!

Kategori: Vegetariskt

 
 
 
Tjingeling mina vänner, hoppas allt är bra. Jag mår bra och lagar massor av god mat som jag göder min man med. Han verkar inte tycka det är trist, tur.
 
Jag testade en ny rätt som jag så en bild på, jag gjorde min variant.
Jag gjorde mos på sötpotatis med parmesan och rostade pinjenötter. Jag hade italiensk salsiccia till, jag köpte den som är rå, verkligen god.
 
Sötpotatis är ju bättre för kroppen och vikten än vanlig potatis, så bra eftersom det blev väldigt gott.
 
Rosta pinjenötter i en stekpanna när Du kokar sötpotatisen. Passa hela tiden så dom inte bränns.
 
 
Gör så här,
koka en stor sötpotatis i små bitar. Den är lite svårskalad så passa fingrarna.
Koka i ca 15 minuter så den är mjuk.
Stompa den med en potatisstöt eller visp, häll i liten skvätt mjöl, grädde eller vatten för att den inte blir för tjock.
Salta lite, strö över riven parmesan och rostade pinjenötter.
 
Servera med sallad och en god korv, skinka mm. Helt ok att äta enbart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst ser det gott ut, mums. Väldigt snabblagat.
 
Stor kramis Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: