MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Snacks!

Kategori: Vegetariskt




Vilken dag det var igår, vår. Så skönt att slippa dunjacka och mössa, fåglarna sjöng och jag med.

I helgen tror jag alla tryckte i sig olika sorters chips, nötter, dipp mm.
Mello helgerna ökar nog chipsförsäljningen.

Ett jättegott och nyttigare snacks gjorde jag, hittade receptet på nätet.

Skär morötter i tunna stavar, jag köpte olika färger så fina.

Gör en 1 2 3 lag, häll den över stavarna, låt dra i lagen ca 5 minuter. Sila av och låt morötterna bli kalla igen i kylen

Så gott att dippa i Din favorittipp.

Lag:
1 dl ättika 12% 
2 dl socker
3 dl vatten

Koka allt och häll över morötterna.






Det som blev över ska jag ha i min sallad i mindre bitar.

Ha en bra start på en ny vecka, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: