MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Plantera!

Kategori: Allmänt



Så fick jag ett nytt fint planteringsbord av Erik i present. Jag har redan använt det flitigt. Så skönt med ett bord som har lite höjd.

Jag satte gröna torkade ärtor som jag köpt på ICA. Det ska bli ärtskott som vi kan ha i salladen, sådana man kan köpa i ett tråg.

Det går fort att odla, kul och väldigt gott.
Se till att det är ekologiska ärtor Ni köper.

Verkligen underbart att få gräva lite i jorden, så meditativt.
Nu lite sol så allt sätter igång igen.








Ha en fin dag, kramis Ann

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Det där låter intressant. Ärtskott alltså till salladen? Måste genast prova detta. Det är alltså vanliga torkade ärtor du köper, såna som man gör ärtsoppa av?

    Svar: Supergott och enkelt. Köp gröna torkade ärtor, jag köpte märket Googreen. Tryck ner ärtorna 2 cm ner i jorden, vattna. När skotten är ca 4-5 cm klipp av dom, ha i sallad eller på mat, så gott. Lycka till, kramis Ann
    Ann

    2016-05-18 | 07:33:19
    Bloggadress: http://lisettas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: