MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Citrongrottor!

Kategori: Allmänt

Gud vad jag gillar att baka, tror jag byter jobb ha ha.

Nej, en bättre idé jag bakar och bjuder på jobbet. 

Jag hittade ett supergott recept på citrongrottor på nätet, Hannas Bageri.

Vilka godisar, skulle kunna äta alla. Jag går ju på diet så det blev bara en......

Recept:

200 gram smör rumsvarmt
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
4,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver 

Lemoncurd, jag köpte en burk.

Vispa smör, socker, vaniljsocker fluffigt.
Blanda i mjöl och bakpulver.

Dela degen i 20-25 bitar. Gör bollar lägg i en pappersform, valfri modell.

Gör ett hål i mitten fyll med lemoncurd.

Grädda i 200 grader ca 15 minuter.
Dom ska bli gyllenbruna. Låt svalna då hårdnar dom.

Mums !!!!

Mina formar är från Lagerhaus, så söta.


Kramar kakmonstret Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: