MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grönsaksgryta!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Nytt år nya löften när det gäller mat, vikt, jobb, hem mm mm. Jag har inga nya löften jag kör som jag brukar, jag är nöjd med mitt liv. Jag gör allt jag kan för att sköta mig och min familj, det räcker. Ni märker att jag är en superkvinna, he he.
 
Igår gjorde jag en grönsaksgryta som blev så god. Jag hade morötter, palsternacka, paprika, purjolök, krossade tomater,  en burk blandade bönor, vatten och kryddade med buljong. Jag hade lite rökt korv hemma sedan jul som jag faktisk körde ner, blev supergott med den rökta smaken.
 
Självklart tar man vad man har hemma, skafferirensning.
 
Jag stekte först allt i lite olja sedan på med krossade tomater och vatten. Jag småputtrade grytan i ca 1 timme.
Vill man kan man ha matvete, potatie, pasta eller ris till.
 
 
 
 
Inga kolhydrater i min gryta.
 
Kramis och ha en fin dag, ANN
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: