MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Midsommar!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag har glömt att berätta vad vi åt på midsommarafton Erik och jag. Vi var själva och njöt av god mat, fågelsång och Julita Gård. På kvällen blev det lite grannar, rosé, bad och bastu.
 
Jag måste erkänna att jag varken badade eller bastade, burr. Erik erkände att det var kallt i vattnet, inget för en badkruka som jag. Jag var badvakt, ha ha.
 
Vi lagade favorit i repris, samma mat som juni 2015. Det var såååå gott och enkelt, Ni måste testa.
 
Receptet finns HÄR på hjärtsallad med lax.
Receptet finns HÄR på smördegsflarn.
 
Bra mat även till en buffé eller förrätt.
 
 
 
 
 
 
Nu blev jag hungrig, kramis Ann

Kommentarer

  • "syster" Annika säger:

    Hej! Tack för alla bra recept under våren!!! Nu tar vi semester ! VÄLDIGT många "tandväkar" och tappade fyllningar sista veckan. Ha`en riktigt sköööön sommar! Kram Annika

    Svar: Tack detsamma. Vi jobbar två veckor till. Vet hur det är i allmäntandvåden, tappat fyllning i maj men nu vill jag ha tid, he he. Varm solig kram Ann😘
    Ann

    2017-06-28 | 16:26:37

Kommentera inlägget här: