MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Äppelplättar!

Kategori: Allmänt

I dag har jag roat mig själv, maken arbetar. Det blev Solna Centrum och lite shopping, mest mat.

Jag har testat Katrin Zytomierskas sylt, inget tillsatt socker, Gud så god. Jag testade hallonsylt
Och den var ljuvlig.
Jag har även testat ett recept från henne, äppelplättar, jag åt upp alla själv he he.

Dom kommer jag göra och ha med i matlåda, mums.
Jag tog glutenfritt mjöl, lite LCHF tänk. Självklart kan man ta vanligt mjöl.
Jag stekte i kokosolja, Du kan steka i det Du har hemma. Man tager vad man haver.

Mamma gjorde dom också med vanligt mjöl och stekte i smör, ny favorit.

Fyra plättar:

1 äpple, riv på rivjärn stora hålen
1 ägg
3 msk mjöl
1/2 tsk bakpulver
Blandas och stek i lagom plättar, jag gjorde fyra.




(null)


(null)

(null)

(null)




(null)

Ni måste testa, finns på ICA Maxi eller beställ på Clean Eating, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: