MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Soppa med ingefära!

Kategori: Allmänt

Vilket soppväder vi har i Stockholm. Älskar varm rykande smakrik soppa o smörgås när det är bitande kallt ute.

Min kära chef  och jag hinner prata mycket på en dag, om allt från varför är svett och tårvätska  salta och sopprecept. Han hade ätit rotfruktssoppa med ingefära, det var jag tvungen att testa.

Jag tog det jag hade i min kyl, morötter, palsternacka, lök, potatis och färsk ingefära.
Kokade i vatten och buljong, mixade och hällde i lite gräddmjölk.

Soppan blev underbar. Bra att ta hand om lite rester av rotsaker. Är man riktigt duktig gör man chips på alla skal. 

Soppan fick godkänt av maken dom även fick lunchlåda.

Fy vilken förkylning jag fick i förra veckan, minns inte när jag mådde så dåligt, hua.



(null)


(null)


(null)



(null)


Ha en fin vecka, håll Er friska, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: