MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Nyttigt godis!

Kategori: Allmänt

Just nu cirkulerar recept på nyttig tryffel gjord på dadlar. Både tidningar och matbloggare
har recept.

Jag testade att göra i helgen och dom blev jätte smaskiga. Både Erik och Andrea tyckte om dom,
min hårdaste testpanel, ljuger aldrig.

Visst är det socker i dadlar, men inget tillsatt vitt socker. Man behöver inte äta upp alla, bjud.

Jag doppade mina choklad, man kan rulla i kakao också.
Jag hade tyvärr inget galler att lägga mina på, då blir dom extra fina. Vad gör formen när dom
stoppas i munnen.
Jag hade lite flingsalt på mina, man kan ta lakrits mm

Recept:

20 kärnfria dadlar
1/2 dl cocosolja
1 krm salt

100 gram mörk 70% choklad att doppa i och flingsalt

Mixa allt, rulla till bollar, bestäm storlek själv, in i kylen 15 minuter.
Smält chokladen i vattenbad, doppa bollarna, på med salt, in i kylen.

Ät och njut!





(null)

(null)

(null)


(null)


(null)


(null)


Tips, lägg dom på bakpapper så fastnar dom inte.

Kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: