MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fryspulver!

Kategori: Allmänt

Så är vi inne på semesterdag två. Älskar ledighet då byter jag jobb...
Det är nu jag lagar mat, bakar, odlar mm. Jag har plockat massor av hallon o lite blåbär. 

Jag gör alltid min sylt själv, med syltsocker. Det fungerar så bra och den håller sig mögelfri. 

Idag testade jag att göra sylt på Törsleffs fryspulver. Man behöver inte koka utan rör ihop bär, socker o fryspulver, rårörd sylt.
Den blev så otroligt god. Så lätt att göra.

Påsen räcker till 1 kg bär. Jag gjorde på 250 gram. Ha en våg och väg, bara räkna. Läs instruktionen.

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

Det tog 5 minuter. Ät direkt eller frys in färdig sylt, den håller 1 vecka i kylen.

Ut med Er o plocka bär.
Kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: