MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Gelé godis!

Kategori: Allmänt


Så enkelt det är att göra godis. Jag är en godisråtta så jag testar gärna.
Bra godis för man vet vad det innehåller. 
Jag använder vanligt gelantinpulver, men det finns ju andra vegetabiliska om man
Vill testa. 

Mina godisarna gjorde jag på svartvinbärssaft. Du kan ta vilken saft Du vill även sockerfri.
Har Du väldigt söt o stark saft ta 1 dl saft och 1 dl vatten.

Man måste ha formar, jag har hallonformar från Pufz. Det finns massor av olika på nätet och i affärerna.
Min tratt jag fyller med köpte jag på ICA Maxi.


Recept:

1 1/2 dl saft 
1/2 dl vatten
2 msk gelantinpulver 

Blanda och när det börjar koka upp o bubbla, ta bort kastrullen och fyll Dina formar.
Låt stå svalt, ät o njut.


(null)


(null)




(null)

(null)


Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: