MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Omelettwraps!

Kategori: Allmänt

Det finns så många olika recept på wraps gjorda med ägg på nätet. Jag har mitt eget, tagit lite här o lite där.
Jättegott och så bra lunch att ta med till jobbet. Man blir mätt och äter nyttigt.

Jag fyllde min wraps med tonfisk, man kan ju ta vad man gillar t.ex lax, stekt svamp, räkor mm.

Men Gud vad tiden rinner iväg, snart jul. Så skönt att vi slutat med julklappar, bättre att lägga energi på annat än shoppa.
Om man handlar varför inte handla second hand, miljötänk.

Här kommer receptet, jag delade min wraps, två luncher.

2 ägg
3 msk vatten
Salt o peppar
Stek tunn i smör, vänd den inte, låt den stelna på låg värme.

1 burk tonfisk som jag kryddade med curry och hade i lite extra olja.

Massor med grönt.






(null)


(null)






(null)


(null)


(null)


(null)

Så gott, Ni måste testa. Tonfisk kryddad med curry är underbart.

Varma kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: