MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Poke' Bowl!

Kategori: Allmänt

Kära vänner hoppas Ni har det lika bra som jag. Så mysigt att tända ljus o njuta av
god mat. Nu passar jag på att fixa, rensa, tvätta, sortera mm

I går gjorde jag en urgod vitaminbomb, Poke' Bowl, jädrar vad gott.
Just nu är avokadon så dyr o lite som att köpa grisen i säcken, jag köpte fryst i bitar.
Den var så otroligt bra, lika bra som fryst mango.

Jag hade svart ris, sallad, tomater, kallrökt lax, mango, sojabönor, avokado, picklade
morötter i långa tunna bitar. Jag hade på chillimajonäs som jag köper på flaska, urgod.

Man kan ha precis det man gillar, vitt ris, nudlar, kyckling, fisk, kött mm
Så bra att göra på rester och blir väldigt festligt och gott.

Perfekt miljömat, använda det man har.


(null)


Det som jag köpte fryst.



(null)


Söndagskramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: