MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Svamppaj!

Kategori: Allmänt

Gud vad jag älskar hösten, hörlig krispig luft och underbart med skördetid.
Jag hoppas verkligen Ni passar på att gå ut i skogen, massor av svamp. Det är
Så kul att plocka.

Jag är inte någon svampexpert med jag kan några sorter. Jag plockar Karl Johan, kantareller, trattkantareller, trumpetsvamp, blomkålsvamp och lite olika soppar.

Vi hittade en del i helgen, så det blev till oss och lilla mamma Doris.
Jag gjorde en urgod paj som vi älskar, Ni måste testa. Köp svamp champinjoner om Du inte
Kan plocka.

Köp en rulle smördeg, klä en springform.

Stek svampen, minst 3 dl och en stor hackad lök, salta o peppra.
Häll röran i smördegen
Ha på riven god ost ca 1 dl
Vispa ihop 4 dl grädde och 4 ägg, häll smeten över allt.
In i ugnen 200 grader ca 30 minuter.
Låt svalna lite innan Du äter med en god sallad, mums.

(null)

(null)




(null)





(null)


(null)


Den blir så fin och spröda härliga kanter.

Kramar Ann 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: