MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Korv med linser!

Kategori: Allmänt

Jag är en korvmänniska, älskar alla sorter utom starka.
Visst är det gott i bröd o helst hembakat. 

Man kan äta nyttigare o faktiskt godare variant.
En linssallad så lättlagad, mättande och smakrik. Den är även väldigt bra för kroppen, linser är jätte nyttiga.

Det finns fördigkokta  men jag kokade egna, godare och tar 5 minuter.

Jag kokade till Erik och mig 2 dl gröna linser, 1 dl per person enligt paketet. Linserna ska svalna innan Du blandar i grönsakerna. 
Spola i kallt vatten om Du har bråttom. 

Sedan hackade jag i tomater, paprika, persilja, grönkål Du kan ta det Du har hemma.
Krydda salladen med olja, vinäger, salt o peppar.

Klart, klimatsmart att ta vara på sina grönsaksrester och så gott.

(null)

(null)

Senap är gott till.

Kramar i värmen Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: