MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Syltgrottor!

Kategori: Allmänt

Jag försöker att inte äta socker, inte så mycket i alla fall. Klart jag måste baka till
maken, han verkar inte ha sockerstopp, he he.

Det blev syltgrottor, dom håller länge i en kakburk. Jag har min sylt gjord på blåbär.
Man ska ha en fast sylt, marmelad är det allra bästa att ha i kakor.

Dom här kakorna tog 10 minuter att göra och 20 minuter i ugnen.

Idag blir det promenad med lilla mamma med avstånd såklart. Vi ska gå till Sundbyberg
och äta på Taco Bar, hennes favorit, där sitter man ute.

Vi har stambyte på jobbet så jag är ledig lite till. Jag saknar verkligen alla och mitt roliga jobb.
Hemmafru är inget för mig även om jag gillar att fixa i köket.

Recept:

200 gram smör
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl strösocker
4 1/2 dl vetemjöl

Mixa allt i matberedaren eller knåda för hand.
Gör valnötstora bollar, tryck ett hål med något Du har i lådan.
Fyll hålet med sylt, valfri
Grädda 200 grader i ca 20 minuter i mitten av ugnen.

Du kan göra dom utan form, blir bara en annan form, lite plattare, lika goda.


(null)



(null)


(null)


(null)


Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: