MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Dillstuvad zucchini!

Kategori: Allmänt

Glad Advent!

Vilket mörker, natt hela dagen. Passar bra att mysa inne med julpyssel och matlagning.
Maken slipar vårt köksbord, blir så ljust och fint. Jag ligger på  soffan och njuter, ovanligt.

Just nu har jag sockerstopp ochchips, så jäkla trist. Jag har gått upp tre kilo, syns inte men
känns. En veckas stopp tog bort två kilo, tjohooo. 
Jag har vräkt i mig godsaker och skyllt på Corona, herre gud.

Jag älskar isterband, köper så goda på Magdakullans Gård på landet. Köp kvalitet det är
så mycket godare och bättre.

Jag gjorde dillstuvad zucchini till.

1 zucchini, ta grön, så mycket stora kärnor i gul.
1 gul lök
3 dl grädde
Dill
Salt och peppar

Skär zucchinin i tärningar, hacka löken, inte för smått.
Stek i smör, det ska bli lite mjukt.
Häll på grädden, krydda, låt koka så det tjocknar.

Dela på isterbandet, stek i smör. Serveras med rödbetor.



(null)



(null)


(null)


Ha en fin vecka, håll avstånd, kramar Ann



Kommentarer


Kommentera inlägget här: