MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Dumplings!

Kategori: Allmänt

Tjoho, nu blir det ljusare minut för minut, Love it. 
Nu börjar jag känna för att laga mat igen, massor av nyttigheter. Självklart en o annan onyttighet också.

Vi lagade dumplings i helgen, Ni måste testa. Jag älskar dessa knyten med god fyllning.
Man kan ångkoka dom och äta direkt, men jag ångkokar och steker mina.

Jag har massa såser att dippa i, soja, teriyaki, sötsur mm. Ta vad Du har hemma.
Vi åt med sallad till, ris eller nudlar passar jättebra också.

Vi köpte Beijing8, finns frysta eller färska på Hemköp och ICA.
Den med anka var såååå god, vår andra sort var vegetarisk, helt ok, men mindre smak.

Det står på kartongen olika sätt att tillaga, bara följa. Man kan ångkoka i en sil, häll vatten
i en kastrull och i med silen, den ska vara ovanför vattnet EJ i. Fyll med dumplings och koka.

Du kan steka knytena 1 minut i olja, sedan på med 1 dl vatten och lock på, då ångkokas dom.
När vattnet är borta ca 5 minuter, stek så Du får en fin yta. Man ska steka  dom på en yta, men man gör som man vill.



(null)

Min ångkokare jag fick i 60 års present av bästa chefen. Älskar den.

(null)

(null)

(null)

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: