MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Potatisgratäng!

Kategori: Allmänt

Hur trött är man inte på mat, känns som man ätit klart.
Vi har inte haft massor av julmat, men det blir ju massor av rester som man vill använda.

Jag har städat ut julen, inte en tomte finns kvar eller lampa. Nu ska våren in med fina färger 
och blommor ( inte röda).

Jag tror Erik gillar julprylar mer än jag, men jag bestämmer, he he.

Har Ni testar Pekas potatisgratäng, så otroligt god och så skönt att bara hälla i en form
och på med god ost, gärna parmesan.
Låt den gräddas minst 45 minuter, kan inte bli enklare. Den är även lagom kryddad, otroligt.

Jag gjorde min på landet så därför hade jag en aluminium form, vattnet är ju inte på. 
Erik älskar att diska så gärna för mig, men han slapp en kladdig form. Jag har valt bästa 
maken, så hjälpsam och rolig.

(null)



Varma kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: