MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Smör!

Kategori: Allmänt

Jag har blivit så bra på att INTE slänga mat.
Ibland bara snurrar det i skallen, vad ska jag laga.
Jag hade grädde som jag inte behövde, går ju att frysa, men frysen är så full.

Jag har gjort smör, så enkelt och jädrar vad gott. 
Snälla, visa barn i Er närhet hur man gör, lovar att dom älskar det.

Recept:
Vispa tjock grädde, hög procent fett
Det tar ca 5 minuter med elvisp
När det är en klump, se bild, då är det
dags för sila av kärnmjölken, den går att spara
och baka på.
Knåda sedan smöret i iskallt vatten.
Man ser att vattnet blir mjölkigt.
Sedan upp med smöret och knåda i salt eller
andra goda kryddor

Klart för kylen!

(null)

(null)


(null)


(null)

(null)

(null)


Lycka till och krama Ann 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: