MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Hemgjord korv!

Kategori: Kött

Jag är lyckligt lottad och har en köttkvarn och korvstoppare till min KitchenAid. Så det är klart att jag gör egen

korv, det är inte svårt men det tar tid. Man måste vara två när man fyller fjälstret så jag ringde in min kökspiga,

min egen mamma så klart. Är det någon som alltid ställer upp så är det hon, t.o.m att gör korv.

Jag älskar god korv dvs riktig korv utan tillsatser och konstigheter.

Receptet blev Per Morbergs örtkorv, det var verkligen en god och örtig smet. Det blev 5 m korv!!! Jag tror vi åt

upp 2 m igår med hjälp av Andreas pojkvän Martin.



Vi hade hur kul som helst, fantasin flödade!!!



Rå korv ser väldigt grå och trist ut, inte så aptitretande. Eftersom min korv inte innehåller

färgämnen så är den grå, men vad gör det.



Lite bättre när den fått stekyta, eller hur. Vi åt den med potatismos och sallad.

Våga pröva om Ni också har utrustning.

GOTT NYTT ÅR!   Kram Ann

Kommentarer

  • andrea säger:

    dom va sjukt goda! PUSS

    2010-01-01 | 10:46:16

Kommentera inlägget här: