MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Vitaminkick!

Kategori: Allmänt

Den här mörka årstiden behöver man verkligen något som piggar upp. Jag brukar göra en enkel sallad

med granatäpple och apelsin-

Jag skalar apelsinen med en vass kniv så inget "vitt" finns kvar och sedan skivar jag apelsinen i fina

skivor. Granatäpplet kärnar jag ur och passar mig för saften den stänker och blir fula fläckar på kläderna.

Sedan lägger jag apelsinskivorna på en tallrik och kärnorna på, klart. Passar till all mat, annars ät det som

efterätt.

Mat behöver inte vara så avanerat.               Kram Ann

Kommentarer

  • Josse säger:

    Den hade passat fint för min och andreas filmkväll! Ikväll har vi avnjutit tomatsoppa och till det hönökaka med en underbart god älgkorv. Simpelt men gott :)

    2009-12-15 | 20:44:32
  • andrea säger:

    gud va fräscht de där såg ut. tillskillnad från den frukosten jag precis ätit, blä! <3

    2009-12-16 | 09:32:40

Kommentera inlägget här: