MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Medelhavsmuseet!

Kategori: Allmänt

I går var jag på Medelhavsmuseet med vänner. Vi åt lunch och gick rundtur på museet.
Just nu är det en utställning som heter Medea från Georgien, sevärd.
Lasse var vår guide och han är fantastisk, berättar på ett intressant och lätt sätt.
Tusen tack snälla Lasse för en kul eftermiddag.

Om Ni är trötta på vintern så gå genast iväg dit, man blir så lycklig och får medelhavskänslor.

Ett måste är att äta lunch eller middag på museet,Bagdad Café med mat från Grekland och Turkiet.
Jag åt en grekisk spenatpaj, sallad, bröd med hommus och ett glas grekiskt öl Mythos, mums.
Efter maten drack vi kardemummakaffe, det är som att dricka en bulle, passar mig.





Museet har även en jätte trevlig shop med fina saker i alla prislägen
Jag köpte glaskulor som skall hängas i äppelträdet på landet.



Paketet är till mamma o pappa, en fin glasskål i vacker blå färg.





Glöm inte mata alla våra fina fåglar, den här Björktrasten satt vid vår bil och åt äpplen
fröboll som vi satt upp. Snön yrde och den brydde sig inte att jag kom.

Kram gå försiktigt, STÄLL BILEN. ANN

Kommentarer

  • andrea säger:

    stackars lilla pippin:(

    2010-02-03 | 17:52:35

Kommentera inlägget här: