MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tulpanens dag!

Kategori: Allmänt

I dag är det TULPANENS DAG, jag absolut älskar denna blomma. I Sverige säljs 1 miljon tulpaner om dagen när det är tulpantid. Tulpanerna man köper här i Sverige kommer från Sverige och inte Amsterdam som i visan. Jag köper varje vecka enbunt och har i en fin vas.
Man kan även äta tulpaner, jag vet inte vilka så jag låter bli.

Jag har just nu en liten kruka med tulpaner på lök som jag inhandlade hos Rappne, sorten heter Peach Blossom. 
       


En vecka gammal!



Idag nästan utblommad men så vacker. Ut och köp tulpaner och gör Dig själv eller någon annan glad.

Kram Ann

 

Kommentarer

  • bebban säger:

    Ät dom inte mamma!Köp choklad istället:)

    2010-01-17 | 21:48:02
  • gittis säger:

    Det ligger ju i släkten att äta blommor och buskar. Mamma Doris åt ett helt citronträd i tron att det var citronmellis.....så ät..ät..

    2010-01-18 | 19:49:16

Kommentera inlägget här: