MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Marinad!

Kategori: Kött

Så har jag vaknat till liv efter solsting i veckor. Just nu regnar det hos oss vilket är ljuvligt. Jag har läst
ut min bok "Live to Win" av Magnus Carlsson, en riktig musikbok. Boken passar väldigt bra för killar som gillar
musik och för mig.
Nu skall jag börja med Stefan Einhorn "Medmänniskor", jag har läst "Konsten att var snäll" som var extremt bra och givande.

Nu skall jag dela med mig av en grillmarinad som passar till allt kött och då menar jag allt.

1 dl soya
1 dl brun farin
vitlök dfter smak
riven ingefära eller pulver efter smak
lite chili, tabasco eller liknande.

Blanda och marinera, Ni kommer alltid att göra den.

Regnig kram Ann

Kommentarer

  • helene säger:

    hej gurkis. tur du finns med dina fina recept. har tappat ditt mob nummer. messa mej. kramar helene.

    ps, vad vore mat utan dej....

    2010-08-03 | 20:13:25

Kommentera inlägget här: